„ Czekoladowe pudełko myśli”- tworzymy elektroniczną książkę cytatów z ,,Małego Księcia”

 

         Czas pandemii okazał się bardzo trudny dla wielu uczniów polskich szkół, ale warto podkreślić ,że był także czasem , w którym uczniowie mogli nabyć nowe umiejętności i rozwinąć zwłaszcza swoje kompetencje cyfrowe. Jednak na podstawie obserwacji zajęć online oraz przeprowadzonych diagnoz w  klasie, zauważyłam, że uczniom najbardziej brakowało możliwości zaangażowania we wspólne działanie edukacyjne. Uczniowie byli  znudzeni biernym, zdalnym nauczaniem, często odczuwali brak motywacji do nauki, współpracy w grupie, twórczego działania.

 Konkurs „Żywe Powstanie” | Instytut Poznański

W drugim semestrze tego roku szkolnego rozegrany został konkurs - Historyk Roku. Udział w nim brali uczniowie klas 8 i 7. Konkurs podzielony był na cztery etapy: etap I starożytność, etap II średniowiecze, etap III nowożytność i etap IV współczesność. Spotkania konkursowe odbywały się raz w miesiącu. Uczniowie musieli wykazać się wiedzą z kolejnych epok historycznych.

Po czterech etapach konkurs wygrał Hubert Szyszka z kl.7b zyskał 75 p,
II miejsce zajęła Iga Komasara z kl.7d z 74 p.
a III ex aequo - Zosia Dam i Paulina Panek z kl.7c z 72 p.

Gratulujemy tym, którzy wygrali i tym, którzy odważyli się spróbować swoich sił i wzięli udział w konkursie. Joanna Kruzińska i Agnieszka Stankowska

 

 

Od jesieni 2018r nasza szkoła uczestniczy w projekcie Erasmus+ „Checkmates-Chessmates!”, który promuje grę w szachy i inne gry logiczne. Ze względu na pandemię, ostatnie zaplanowane spotkanie odbyło się wirtualnie, w dniach 17-21 maja. Spotkanie zostało zorganizowane przez partnerską szkołę z Malagi w Hiszpanii i brały w niej udział wszystkie uczestniczące w projekcie szkoły:  Polski, Hiszpanii, Litwy, Rumunii, Węgier i Bułgarii.

Klasa l c wykonała prace z okazji Dnia Ziemii pod hasłem: "Ziemię kochamy więc o nią dbamy!"