Zajęcia w czasie trwania Tygodnia Kodowania okazały się dla uczniów z klasy 5c niezwykłym doświadczeniem. Na lekcji języka polskiego dużą przyjemność sprawiło im dyktando graficzne. Zadaniem uczniów było odszyfrowanie kodu i umieszczenie kartonika o właściwym kolorze we wskazanym miejscu na ogromnej, bo liczącej 2 metry na 2 metry macie edukacyjnej.
Efektem naszej pracy była postać SuperKodera. W zadanie zaangażowani byli wszyscy uczniowie. Dodatkowo w tym dniu uczniowie otrzymali od fundacji Orange koszulki z wizerunkiem SuperKodera, podkładki do myszy komputerowe, notatniki, linijki i smycze. Radości nie było końca. Drugie zadanie polegało na odczytaniu hasła SUPERKODERZY przy pomocy kodu. Trzecie zadanie zaś polegało na samodzielnym utworzeniu kodów przez uczniów. SuperKoder- dziennikarz miał przejść drogę do mikrofonu- niezbędnego narzędzia w swojej pracy. Drogę wyznaczały mu pola z cechami reportera. Pominąć zaś miał pola z nazwami cech, którymi dziennikarz się nie powinien odznaczać. Zadanie to nie należało do łatwych, ale nasi uczniowie nieźle sobie z tym poradzili.
Opiekunowie projektu – Marzanna Kłosowska i Elżbieta Kupczyk
Fotorelacja z wydarzenia:
http://www.kizoa.com/Montaż-Wideo/d145502104k6613004o2l1/superkoderzy