Nowy system biblioteczny MOL NET+ już funkcjonuje w naszej bibliotece szkolnej
(dostępny przez Internet)!
W naszej szkole uruchomiony został w szkolnej bibliotece nowy system wypożyczania książek MOL NET+.
Najważniejsze korzyści, dla których zdecydowaliśmy się zmienić system, są po stronie użytkowników - dzięki nowemu oprogramowaniu katalog zbiorów bibliotecznych dostępny jest do przeglądania i wypożyczania na „zewnątrz”, w ogólnodostępnej sieci internetowej.
Użytkownicy otrzymują również:
- intuicyjne wyszukiwanie zbiorów (z opcją podpowiedzi podczas wpisywania tekstu).
- możliwość rezerwacji zasobów biblioteki o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do internetu (komputer, tablet, telefon komórkowy),
- podgląd aktualnych zestawień bibliograficznych tworzonych przez bibliotekarza, takich jak nowości czy zestawienia lektur,
- możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o pozycjach zarezerwowanych (termin odbioru), wypożyczonych (możliwość prolongaty) i przetrzymywanych.
Czytelnicy, którzy zechcą utworzyć własne konto biblioteczne i w pełni korzystać z usług jakie oferuje Profil czytelnika proszeni są o przekazanie swojego adresu e-mail do biblioteki szkolnej (można przez dziennik elektroniczny do Pani Ewy Dudzińskiej). Dopiero po wprowadzeniu go do systemu przez nauczyciela bibliotekarza, możliwe będzie samodzielne założenie i korzystanie z konta czytelnika.
Jak zalogować się do katalogu OPAC po raz pierwszy?
Czytelnik (uczeń), aby się zalogować do OPAC-a:
- musi posiadać wpisany w dane osobowe adres e-mail, ponieważ loguje się do OPAC poprzez wpisanie adresu e-mail,
- jeśli loguje się po raz pierwszy musi najpierw zarejestrować e-mail w systemie logowania klikając na kluczyk na stronie OPACa, a następnie na „Załóż konto”, które umożliwia ustalenie hasła do logowania,
- czytelnik, który już wykonywał kiedyś akcję „Załóż konto” dla podanego w bibliotece adresu e-mail, może od razu logować się do katalogu OPAC.
Zapomniane hasło do katalogu OPAC
Jeśli hasło do katalogu elektronicznego zostało zapomniane wówczas użytkownik musi wybrać w formularzu logowania opcję „Przywróć hasło”. Po wpisaniu maila, czytelnik otrzyma link, który umożliwi mu zmianę hasła.
Jak wyszukiwać w katalogu OPAC?
Wyszukiwanie w OPAC ma postać wyszukiwania jednookienkowego, podobnie jak w popularnej przeglądarce Google. Wpisana fraza wyszukiwawcza domyślnie jest wyszukiwana we wszystkich indeksach jednocześnie. Istnieje możliwość wyszukiwania osobno w następujących indeksach: autor, tytuł, temat (hasło przedmiotowe).
Wpisanie poszukiwanej frazy w cudzysłowie wygeneruje nam listę wyników odpowiadającą dokładnie na zapytanie. Listę wyników można zawężać za pomocą specjalnych filtrów. Lista wyników jest również stronicowana.